Prohledej blog / Search this blog

6/08/2009

Two Eye See mezi nesmrtelné


Přesně jako Phar Lap a Takeover Target uchválili srdce Australských fanoušků turfu, tak se do jejich podvědomí zapsal i jednooký 2-letý klusák Two Eye See, kterého jeho fanoušci trefně přezdili jednooký zázrak. Tento valach vzbudil pozornost dostihové veřejnosti poté, co 6x proběhl vítězně cílem (vč. Gr.1 vítězství v Albion Parku). Kdosi mu dokonce zřídil fan klub na Facebooku a vypukla mánie. Svými výkony udivuje i Jackie Gibsonovou, svou majitelku. Ta připustila, že když Two Eye See ztratil na pravém oku zrak vinou nehody, nedávala mu na dráze příliš velké naděje.

Two Eye See - jednooký zázrak

"Jen jsem si přála, aby vyhrál alespoň v Youngu," říká se smíchem. "Tohle jsem opravdu nečekala — je to pohádka!" Gibsonová ze Success Studu v Youngu v Novém Jížním Walesu koně obvykle prodává, jenže když se Two Eye See zranil jen krátce poté, co se narodil, prodat už jej nemohla. Jeden den byl naprosto v pořádku a další den měl zraněné oko," dodává Gibsonová. "Vůbec nevíme, co se mu stalo. Snažili jsme se mu oko zachránit, ale bohužel sítnice byla kompletně zničená. Věděla jsem, že už ho neprodám, tak jsem si ho nechala. Když mu byl rok, rozhodli jsme se k operativnímu zákroku a nechali nefunkční oko chirurgicky odstranit, neboť zde stále existovala možnost, že by do něj mohla proniknout infekce. Operace se zdařila, ale na místě pravého oka už mu navždy zůstane ta hrozná jizva. Když jsem ho viděla poprvé, vypadal opravdu "podivně." Teď se mi zdá pro změnu podivná jeho výkonnost na dráze."

Zranění Two Eye See z něho dělá outsidera ve srovnání s ostatními dvouletými klusáky. Navíc musel čekat až do minulého týdne, než se mohl zúčastnit Gr.1 dostihu.

Two Eye See vítězí v Gr.1 dostihu s překvapivým náskokem...

"Vůbec jsem si nemysIela, že by mohl v Brisbane vyhrát," říká Gibsonová. "Byla bych stejně šťatná, kdyby doběhl na tabuli. Je to úžasné, jak si ho lidé zamilovali kvůli jeho osudu. Při sledování dostihu jsem nechala mobil ve stáji a když jsem se vrátila z prezentace, měla jsem 20 zmeškaných hovorů a 42 sms." Two Eye See se v červnu chystá do Victorie na klusácký meeting zvaný "Vicbred Super Series," který končí závodem Gr. 1 final. Pokud se mu podaří zůstat neporažen, zcela jistě bude oceněn cenou pro nejlepšího dvouletého klusáka roku 2009. (Pozn. dle nejnovějších informací Two Eye See ve Victorii bohužel neobhájil - více zde.)

Reportér: Chris Roots
Publikováno: 31.5.2009
Přeložila: Phar.Lap

Žádné komentáře:

Okomentovat

Web Trafficfile recovery

book your room today