Prohledej blog / Search this blog

6/03/2009

Phar Lap aneb kdo je chlapec na fotografii?



Fotografie, která obletěla svět
Roztomilý chlapeček na fotografii z Trenthamu, který se zjevným zaujetím vztahuje ruku k šampiónovi Phar Lapovi, byl konečně identifikován. Trvalo to celých 78 let. Redakce novin The Dominion Post požádala nakonec o pomoc své čtenáře. Jeden telefonický hovor pak odstartoval gejzír zapomenutých vzpomínek. Klouček zvěčněný na výše zmíněné fotografii je jistý Bill Strickland, který však už není mezi živými. Tuto skutečnost redakci potvrdil Stricklandův syn Paul (38).

Paul Strickland (38):
"Phar Lap byl už tehdy moc slavný. Můj otec navíc žil se svou tetou v Trenthamu hned vedle závodiště. Ten příběh jsem slyšel nesčetněkrát. Teta propadla Phar Lapovu kouzlu jako všichni v té době a jela prý kvůli němu až do Melbourne, kde dokonce pila z vyhraného Melbournského poháru."

Paul Strickland (38) s fotografiemi
svého otce

Paul Strickland si bohužel nevybavuje, že by mu teta kdy sdělila rok pořízení fotografie. Dle odhadů byl snímek s největší pravděpodobností pořízen v roce 1931, tedy tesně před tím než Phar Lap definitivně opustil Trentham a vyrazil na cestu, ze které se už nikdy živý nevrátil, na cestu do USA. V té době bylo Billovi asi tak 5 let.

Zmíněná fotografie je součástí zveřejněného výstřižkového deníku, který daroval fondu Eddie Cameron. Phar Lap byl hvězdou první velikosti a lidé za ním cestovali i stovky mil.

Paul Strickland (38):
"Phar Lap byl živoucí legenda a to nejen v samotné Austrálii. Možna by se slušelo říct, že to byl téměř "člověk." Viděl jsem skoro všechny novinové články, ale nikdy tuhle fotografii. Často jsem přemýšlel o tom, zda ještě někdy bude nalezena."

Paul Strikland dále dodává, že po svém otci zdědil podobné rysy.

Paul Strickland (38):"Máme stejné obočí i práci. Já jsem vlakový kontrolor a můj otec pracoval jako signalista v Lower Hutt. Vyrostl v Upper Hutt na Novém Zélandu, kde - kromě svého působení v NAVY v průběhu Druhé světové války - prožil celý život. Se svou ženou Elizabetou vychoval devět dětí. V roce 1972 bohužel moje matka a jeho družka zemřela na rakovinu. Otec ji následoval v roce 1990 ve věku 66 let, takže se téhle slávy nedožil."

Zdroj: www.stuff.co.nz/dominion-post
Zdroj fotografií: www.stuff.co.nz/dominion-post

Žádné komentáře:

Okomentovat

Web Trafficfile recovery

book your room today