Vážení a milí čtenáři,
předchozí článek jsem nezařadila náhodně, trošku jsem si připravila půdu pro publikování své kresby Flying Childerse podle portrétu mého druhého nejoblíbenějšího malíře Jamese Seymoura. Má kresba je pouze vzdáním holdu tomuto i ostatním malířům koní.
Díla Jamese Seymoura a George Stubbse na mne vždy velmi hluboce zapůsobí a to i navzdory faktu, že jsou poněkud "mimo proporce." Staré portréty koní pro mě měly a vždycky budou mít své kouzlo. Vždyť jen díky nim vlastně přibližně víme, jak asi který prapředek anglického plnokrevníka vůbec vypadá. Dříve totiž neexistoval digitální foťák ani video kamera. Existovala ale touha zachytit koně na plátno, aby se tak uchoval pro generace příští. Staré obrazy šampiónů visící v galeriích po celém světě jsou toho neklamným důkazem. Každý z nich má svůj příběh. Ten začíná námětem, který se přenáší na vlnách lidské fantazie a ruce umělce jej pak přenáší na plátno a dávají mu reálný tvar v prostoru i v čase.
Díla Jamese Seymoura a George Stubbse na mne vždy velmi hluboce zapůsobí a to i navzdory faktu, že jsou poněkud "mimo proporce." Staré portréty koní pro mě měly a vždycky budou mít své kouzlo. Vždyť jen díky nim vlastně přibližně víme, jak asi který prapředek anglického plnokrevníka vůbec vypadá. Dříve totiž neexistoval digitální foťák ani video kamera. Existovala ale touha zachytit koně na plátno, aby se tak uchoval pro generace příští. Staré obrazy šampiónů visící v galeriích po celém světě jsou toho neklamným důkazem. Každý z nich má svůj příběh. Ten začíná námětem, který se přenáší na vlnách lidské fantazie a ruce umělce jej pak přenáší na plátno a dávají mu reálný tvar v prostoru i v čase.
Námět: Flying Childers
Autor: Phar.Lap
Autor: Phar.Lap
Žádné komentáře:
Okomentovat